Ris/ros

Ris / Ros

Hos LaserTrykk.no forsøker vi hele tiden at forbedre kundeservisen.



Ris/ros
Har du ris/ros til kundeserivisen vår, hører vi gjerne fra deg på info@lasertrykk.no.

Reklamasjon
I tilfelle av reklamasjoner er det vigtigt, å du ikke begynner at bryke av den trykksaken som reklamasjonen handler om. Vær oppmerksom på at klagefristen er 8 dager fra leveringsdagen.

I forbinnelse med behandlingen av reklasjonenen vil vi ofte gjerne ha retuneret den feilbeheftete trykksak.

Vi vil etter følge opp på skaen så fort som muligt,
og gir oftest svar innenfor 48 timer.

Skadet pakke
Mottar du en pakke som er blitt skadet under forsendelsen, bes du straks (og senest innenfor 24 timer) rette en henvendelse til oss på reklamasjon@lasertrykk.no. Legg gjerne ved foto av både innhold og emballasje, ellers dekker ikke Bring skaden.


Ris, ros og reklamationer



Hos LaserTrykk.no forsøker vi hele tiden at forbedre kundeservisen.

Ris/ros
Har du ris/ros til kundeserivisen vår, hører vi gjerne fra deg på info@lasertrykk.no

Reklamasjon
I tillfelle av en reklamasjon, ber vi deg skrive til reklamsjon@lasertrykk.no

I e-posten ber vi deg skrive følgende:

• Ordrenummer
- Noter ordrenummeret reklamasjonen andler om (dette står blsa. på den hvite label ute på pakke).
• Saksforløp
- Skriv kortfattet hva som er grunnen til reklamasjonen.
• Løsningsforslag
- Hvorn løser vi vi reklamasjonen tilfresstillende for deg?
Ny trykksak, nedslag i pris (venligst angi forslag til prisreduksjon).

Brukk ikke trykksaken!

Det er vigtigt, å du ikke begynner at bryke av den trykksaken som reklamasjonen handler om.

I forbinnelse med behandlingen av reklasjonenen vil vi ofte gjerne ha retuneret den feilbeheftete trykksak.
Trykksaken retuneres på vår rekning. se mer nede

Vi vil etter følge opp på skaen så fort som muligt, og gir oftest svar innenfor 48 timer.



OPPRETT REKLAMASJON VIA E-POST

Du kan opprette en reklamasjon via e-post ved å skrive til reklamasjon@lasertrykk.no

I e-posten bedes flg. oppgitt:

• Ordrenummer
- Noter ordrenummeret reklamasjonen gjelder for 

• Sagsforløp
- Skriv kortfattet hva som er grunnen til klagen.

• Løsningsforslag 
- Hvordan løser vi reklamasjonen tilfredsstillende for deg? 
Ny trykksak, avslag i pris (vennligst angi forslag til prisreduksjon). 

OPPRETT REKLAMASJON VIA KUNDESENTER

Du kan opprette en reklamasjon ved å fylle ut skjemaet gjennom kundesenteret

Dette gjøres ved å:

• Logge inn på ditt kundesenter
- Hvis du ikke allerede er logget inn 

• Opprett reklamasjon
- Klikk på "Opprettrekl." ved siden av den ordren du ønsker å reklamere på

• Fyll ut skjemaet
- Etter at du har fylt utskjemaet trykker du på "opprett reklamasjon" 

Ved retur av trykksukker

Hvis en bestilling for retur av et trykt materiale er avtalt, bruk denne fremgangsmåten.

1. Hent pakkeetikett
Vi betaler for frakt for klagen din.

Du må derfor bestille en gratis pakkeetikett, som er klistret uten returpakken.

Du samler inn en pakkeetikett ved å skrive til
info@lasertrykk.no. Husk å skrive adressen din.

Vi sender innen 24 timer en pakkeetikett, som tillater retur av en pakke på opptil 50 kg
2. Fyll inn Word-dokument (viktig)
Når du har mottatt pakkeetiketten din, må du legge ved en returpakke "reklamasjon beskrivelse" - klikk her for nedlasting.

Det tar tre minutter. å fylle arket og er en stor hjelp for oss når vi skal behandle reklamasjon din.

3. Vi kontakter deg via mail
Når vi har mottatt pakken din, får du svar på klagen din innen 48 timer.

Spørgsmål
Hvis du har spørsmål, kan du skrive til reklamasjon@lasertrykk.no.

Efterlysning af pakke

Uanset hvordan din pakke afsendes, har vi fuldstændig styr
på trackingen.


Følg din pakke med Track and Trace Pakkenummer
Alle kunder modtager et pakkenummer via email, når pakken afsendes.

Du kan følge din pakke på dette link.

Bemærk, at din pakke ofte først fremgår af hjemmesiden kl. 23:30 på afsendelsesdagen.

Foretag efterlysning
Er din pakke forsinket eller fejl-leveret kan PostNord lave en efterlysning.

Er din pakke forsinket eller forsvundet, så ret henvendelse til os på reklamation@lasertryk.dk (vær obmærksom på, at vi desværre ikke kan udstede garantier på vegne af Post Nord, Danske Fragtmænd mv.).

Hos LaserTryk.dk hjælper vi dig gerne med pakkenummer mv. men du skal selv tage kontakt til PostNord og foretage din efterlysning. Er LaserTryk.dk mellemmand forsinkes processen.

Beskadiget pakke
Modtager du en pakke, der er beskadiget under forsendelsen, bedes du straks (og senest inden for 24 timer) rette henvendelse til os
reklamation@lasertryk.dk. Vedhæft gerne foto af både indhold og emballage. Ellers dækker PostNord ikke skaden.

Sådan kontakter du PostNord
For at efterlyse din pakke, skal du kontakte PostNord kundeservice på telefon 7011 1230 eller fktsck78@post.dk.
Udfyld reklamationsformular
PostNord ønsker i nogle tilfælde en formular udfyldt.
Du finder formularen ved at:
- Gå ind på www.post.dk.
- Klik "Privat" (øverste venstre hjørne)
- Klik "Efterlys pakke" (nederste menupunkt til venstre)

Ny tryksag
Vær opmærksom på, at LaserTryk.dk iht. vores forretningsbetingelser ikke hæfter for forsendelsen af din tryksag.

Ønsker du et genoptryk af din tryksag pga. leveringsproblemer, bedes du sende en mail til info@lasertryk.dk, da vi ofte kan tilbyde rabat på genoptrykket.

PostNord service
Oplever du problemer med servicen hos PostNord, hører vi gerne fra dig på info@lasertryk.dk.

Vi vil herefter sende din henvendelse videre til vores kontaktperson hos PostNord.

Din indkøbskurv


Samlet pris ekskl. mva
Samlet rabat

Vi anbefaler at du bestiller online.

På den måten er du sikret at bestillingen er korrekt mht. format, opplag og farger og du unngår forsinkelser ved at vi skal legge inn ordren manuelt.

Er du i tvil, sitter vi klar i kundeservice på info@lasertrykk.no eller tlf. 22 23 70 70
Få sendt innholdet i innkjøpskurven til en valgfri mailadresse.
I mailen er det en direkte link, så du han fortsette din bestilling senere.

Bestilling av

Velg produksjonstid

Advarsel

Advarsel

Advarsel

Advarsel

Sendt i tide - eller gratis

Opplever du at vi ikke får sendt din trykksak i tide, og har du bestilt den som ekspresstrykk, vil du bli tilbudt trykksaken uten kostnader, dog maks. 5000 kr og eksklusiv frakt.
Tilføj kommentar for din premium løsning
Rabatt
Her på siden kan du se dine priser etter at rabatten er trukket fra.

Vær oppmerksom på at enkelte spesialprodukter ikke er omfattet av våre generelle rabatter. Dette gjelder:
• Emballasje

Spesialregnede tilbud
Utover dette er det ikke rabatt på spesial-regnede tilbud.

Spør
Er du i tvil? Vi sitter vi klare til å hjelpe deg info@lasertrykk.no.
Hei,

Vi har nå sendt tilbud.


Ønsker du å bestille trykksaken er det en direktekobling
i e-posten som lar deg legge inn en bestilling med et par klikk.

Du er selvfølgelig også velkommen til å legge ved trykkfilen(e) din(e)
når du svarer på e-posten, hvis det er enklere for deg.


Har du behov for mer informasjon er vi klare til
å hjelpe deg på info@lasertrykk.no eller tlf. 22 23 70 70.


Med vennlig hilsen

Ronni Thing,
Ansvarlig for kundeservice

Lasertrykk.no
Øvre Slottsgate 2b - 0157 Oslo.
Hei,

Noe har dessverre gått galt, og e-posten har ikke nådd fram.

Dette beklager vi og ber deg kontakte kundeservice
som gjerne utarbeider et pristilbud til deg.

Vi treffes på info@lasertrykk.no eller tlf. 22 23 70 70.

Vi beklager feilen.


Med vennlig hilsen

Ronni Thing,
Ansvarlig for kundeservice

Lasertrykk.no
Øvre Slottsgate 2b - 0157 Oslo.
Ekspresstrykk

Haster det? - vi sitter klare til å hjelpe! 
Flere av våre trykksaker tilbys som "Ekspresstrykk", hvor vi mot et gebyr igangsetter produksjonen med det samme.

Ekspress-teamet treffes via kundeservice på 
tlf. 22 23 70 70  
eller ekspres@lasertrykk.no
 
Layout

Vi kan hjelpe med designet
Har du bruk for hjelp til å designe din trykkfil sitter vårt team av unge grafikere klare til å hjelpe.

Ditt grafiske materiale
Det grafiske materiale vi lager til deg blir din eiendom, så fremover er du ikke forpliktet til å få trykt hos LaserTrykk.no.

Tilbud
For et uforpliktende tilbud, skriv bare til layout@lasertrykk.no.

To gratis verktøyer
Legg også merke til at vi tilbyr 950 gratis designmaler samt adgang til 2. millioner gratis bilder
- les mer
Maler

Zip-fil
Malene er plassert i en ZIP-fil, hvor du finner:
    •Mal i PDF-format
    • Mal i InDesign-format
    • Dokumentet "Slik-designer-du-din-trykksak.pdf"
    • Våre "eksport innstillinger"
    • Dokumentet: "Hva er eksport-innstillinger.txt"

Les mer
Se også vår mal-seksjon.

Slipp problemer - bruk maler
Vi anbefaler at du bruker en av våre maler når du designer din trykksak. Ved å benytte malene unngår du problemer med beskjæring, dokumentstørrelse mv.

Design uten bruk av maler
Skal du designe en simpel trykksak, som feks. et postkort, kan du gjøre dette uten å bruk våre maler .

> Se også "Alt om trykkfiler".
Brannhemmende materiale

Godkjent til messebruk
Materialet som brukes er brannhemmende og godkjent til messebruk.

Kontakt oss gjerne for produktspesifikasjon.

Alt er mulig
Har du spørsmål eller finner du ikke det du leter etter er du alltid velkommen til å kontakte kundeservice på info@lasertrykk.no eller tlf. 22 23 70 70.


Når du velger et svanemerket trykkeri velger du et trykkeri som bidrar til et renere miljø, et sunnere arbeidsmiljø for de ansatte og en sunnere fremtid for oss alle.

Som LaserTrykk.no-kunde kan du altså sette Svanemerke-logoen på din trykksak, som et synlig bevis på en ansvarlig og miljøbevisst innkjøpspolitikk.

Et svanemerket trykkeri lever opp til krav mht.:
• Bruk av miljøriktig papir fra bærekraftig skogbruk
• Bruk av vegetabilske trykkfarger
• Minimering av papirspill og andre avfallsmengder
• Energibesparelser og bruk av vedvarende energi
• Hensyn til det kjemiske arbeidsmiljø
• Utelukkelse av risikoen for å puste inn organiske oppløsningsmidler

Miljømerket papir
Hos LaserTrykk.no produserer vi utelukkende på miljømerket papir, som er produsert uten å gå på kompromiss med kvaliteten.

Vi er i dag oppe på, at 95 % av det papiret vi benytter er Svanemerket. Resten har en tilsvarende EU miljøstandard.

Hva kan svanemerkes?
Med unntakelse av våre postkort kan du sette inn Svanemerke-logoen på alle våre papir-trykksaker.

Slik gjør du det
Når du bestiller en trykksak, som kan Svanemerkes, blir du ved bestilling spurt om du har benyttet Svanemerke-logoen. Hvis ja, gjennomgår vi trykksaken og dobbelt-sjekker, at retningslinjene for logoen mm. er overholdt.

Bemerk, at logoen gjerne kan trykkes i sort hvit. Den grønne fargen erstattes kun med 100% sort.

Download Svanemerke-logoen
Download logoen i vår download-seksjon.

Les mer om Svanemerket på Ecolabel.dk.
Administrasjonsgebyr

Hvorfor gebyr?
Alle fakturaer pålegges et administrasjonsgebyr på 50 kr. Gebyret har vi hatt siden vi startet i 1999. Da hadde vi en ekstremt simpel prisliste med kun et produkt, nemlig flyers.

Prisene var således:
A3: 3,00 kr.
A4: 1,50 kr.
A5: 0,75 kr.
A6: 0,38 kr.

Så kunden betalte i virkeligheden 3 kr. for et A3-ark, som vi så kunne beskjære uten omkostninger. Problemet oppsto når en kunde bestilte 2 stk A3-plakater og vi skulle sende ut en regning på 6 kr. Derfor ble gebyret innført.

Derfor fastholder vi gebyret
Men nok om bakgrunnen. Årsaken til at gebyret ikke er droppet, er at prinsippet er blitt videreført i de prislister vi kjører med i dag. Vi ønsker å motivere våre kunder til å bestille deres trykksaker samlet. Gebyret er det samme (50 kr) uansett om du bestiller 1, 2 eller 10 forskellige trykksaker på samme tid.

Om vi fjernet gebyret ville det være en fordel for dem som bestiller enkeltvis og en ulempe for dem som bestiller samlet.

Våre administrasjonsomkostninger
Våre administrasjonsutgifter ved å håndtere ordren (sjekke ordredata, utskrive ordrepose, pakkesedler, fakturere, registrere innbetalinger og evt. rykke etter pengene) ligger på ca. 75 kr pr. ordre, så det gir god mening å motivere til å samle bestillingene.

Ingen ting skjult
Vi gjør stort nummer ut av å orientere om gebyret før bestilling, så ingenting blir holdt skjult. Vi opplyser om gebyret i alle prisskjemaer, i våre mailsignaturer og ordrebekreftelser. Vi har også holdt oss fra å innføre andre underlige gebyrer, som er kjent fra bransjen, som feks. dieseltillegg.
Nøytralt tilbud

Muligheten for nøytralt tilbud er tenkt som et verktøy til de mange reklamebyråer som vi har fornøyelsen av å være underleverandør for.

Ved å bestille et nøytralt tilbud kan byråene lett tilpasse prisen og videresende denne til deres kunder. Vårt navn, logo og bestillingslink vil ikke fremgå.

Alt er mulig
Har du spørsmål eller finner du ikke det du leter etter er du alltid velkommen til å kontakte kundeservice på info@lasertrykk.no eller tlf. 22 23 70 70.